Algemene voorwaarden
“De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.”
Definities / termen in de algemene voorwaarden:
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van BeCommerce en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in het kader van een professionele activiteit.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand volgens art. 47 Wet Marktpraktijken;
- Dag: kalenderdag;
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Identiteit van de ondernemer:
- Naam ondernemers: Dierickx Micheline
- Handels benaming : Mic Shoes & Fashion BV
- Vestigingsadres: Kerkstraat 6 – 9220 Hamme – België
- Bezoekadres: Idem vestigingsadres
- Telefoonnummer: +32 52 47.76.49 tijdens openingsuren
- E-mailadres: info@schoenenmic.be
- Ondernemings & btw-identificatienummer: BE0 423.129.737
Toepassing
Betreffende de webshop van de handelszaak: “schoenenmic.be” het bezoek en het gebruik ervan en de online en afstandsverkoop die er uit voortvloeit. Zowel Mic Schoenen & fashion als de klant verklaren zich akkoord met deze algemene voorwaarden. De klant die een online bestelling plaatst en online product(en) koopt bij Mic wordt verondersteld deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en ermee akkoord te zijn. Deze algemene voorwaarden worden geregeld aangepast aan nieuwe evoluties. Enkel de actuele versie is van toepassing!
Taal communicatie
Alle communicatie betreffende online en afstand bestellen, kopen , inlichtingen, klachten enz. gebeurt vooralsnog uitsluitend in de Nederlandse taal.
Eventuele onvolkomenheden en zetfouten op de website.
Het up to date houden van de website is mensenwerk, alhoewel we dit tot een absoluut minimum trachten te beperken kunnen fouten alsnog voorkomen op de website. In geval zo een fout tot discussie over een product, zijn hoedanigheid of zijn prijs zou leiden dan behoudt MIC zich het recht om deze fout op de website gewoon te corrigeren. Een fout op de website kan niet worden aangehaald om wat dan ook te eisen.
Aanbod producten en artikels op de website – webshop.
Ondanks het feit dat de catalogus en website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is.
wanneer u specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij u vooraf contact op te nemen met onze winkel via info@schoenenmic.be of telefonisch op (+32) (0)52/47.76.49
De op de webshop aangeboden artikelen komen (op eventuele fouten na) overeen met de actuele voorraad in onze magazijnen. De webshop wordt meermaals per dag automatisch aangepast aan deze actuele voorraad.
Uitzonderlijk kan het echter voorkomen dat een artikel dat online besteld wordt net voordien in de fysieke winkel werd verkocht en dit nog niet is aangepast op de webshop.
In dat geval behoudt Mic zich het recht toe om de geplaatste bestelling te annuleren en betalen we meteen het aankoopbedrag terug.
- Afbeeldingen van de artikelen op de webshop:
Ondanks dat we onze producten zo juist mogelijk trachten weer te geven komen de kleurweergave, formaat-interpretatie nooit voor 100% overeen met de realiteit. - Benaming van de artikelen op de webshop:
We nemen meestal de artikel benaming over van de oorspronkelijke fabrikant doch we behouden ons het recht toe om een artikel of eigenschap en kleur van een artikel anders te benoemen als we dat nodig achten.
De geafficheerde artikel prijzen
Alle prijzen die op de website zijn geafficheerd zijn in € aangeduid en zijn BTW inbegrepen.
Bij afgeprijsde artikelen blijft de originele prijs doorstreept staan en staat de nieuwe prijs in rode kleur met vermelding “promo” of “solden”
De originele prijzen van de artikelen op de webshop zijn identiek aan de originele prijzen in de fysieke winkel.
Op de webshop geafficheerde promo-prijzen gelden ook aan de kassa in de fysieke winkel.
In de fysieke winkel kunnen echter tijdelijke kortingen (opendeurdagen, braderijdagen, jaarmarkt) worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden op de webshop. De online koper heeft niet het recht om deze korting op te eisen.
Op de webshop kunnen tijdelijk kortingen worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden in de fysieke winkel (bv dag van de webshop) De korting is dan niet zichtbaar op de webshop maar wordt bekomen door een promo-code in te voeren tijdens de online bestel procedure.
Bestellen van een of meerdere artikel(s)
U kan via deze site, telefonisch op per mail bestellen.
onze zakenrekening: Iban: BE39 2930 0611 7119 , Bic: GEBABEBB
Verzending en levering of afhaling
Afhaling in de winkel: Indien geopteerd wordt voor afhaling in de winkel wordt de bestelling in bewaring gehouden tot de koper zich aanbied.
Verzending:
We verzenden enkel met het bedrijf bpost en dit overal binnen de EU en op aanvraag ook naar landen en continenten daarbuiten.
Binnen België kan de klant kiezen voor levering thuis, op het werk, in een bpost-afhaalpunt of bpost pakjes automaat.
Alle bestellingen die we verzenden krijgen van bpost een traceercode mee zodat we steeds kunnen natrekken waar het pakket zich bevindt en of het al dan niet werd afgeleverd.
Op aanvraag verstekken deze traceercode ook aan de online koper.
Verzendkosten – tarieven
Voor leveringen binnen België:
-er worden de tarieven van B-Post aangerekend!
Verzendkosten kunnen niet gerecupereerd worden ingeval van retour !
Levertijd
Mic Schoenen & Fashion verbind er zich toe het pakket zo snel als mogelijk te leveren binnen de mogelijkheden die bpost biedt.
Wet bedenktijd na aankoop op afstand
Mic verbindt er zich toe volledig conform deze wet te handelen.
“De consument heeft het recht binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering, af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder motivering”.
Retourneren – herroepingsrecht van Mic Schoenen & Fashion
Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, mag de klant Mic via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.
De klant mag zonder opgave van reden binnen de 30 dagen na bestelling van de goederen deze terugsturen of terugbrengen in de fysieke winkel. Let wel we staan deze ruimere tijd enkel toe om eventuele vertragingen in door de transportdiensten (heen en terug ) in te calculeren en op te vangen. We verwachten dat de klant meteen na ontvangst van de goederen beslist of het artikel al dan niet behouden of geretourneerd zal worden. Het is niet de bedoeling om overdreven lang (meerdere weken) te twijfelen of men al of niet zal retourneren.
Bij correcte retour (zie wat volgt) wordt meteen het aankoop bedrag integraal terug betaald.
Retour-verzendkosten worden niet terugbetaald (tenzij uitzonderlijke redenen zie klachten).
Het recht op retour vervalt de 31ste dag na dat de goederen werden aangeboden op het leveringsadres of beschikbaar waren in het door de klant gevraagde bpost punt of pakjesautomaat.
De dagen dat het pakket ter afhaling ter beschikking ligt vallen dus ook binnen deze 30 dagen.
Onder “dagen” verstaan we in dit geval “alle” dagen ook zon en feestdagen!
Vertragingen die te wijten zijn aan derden aan wie de terugzending is toevertrouwd (post, dpd, postnl, enz) kunnen niet aangeroepen worden om de retourrecht tijd te overschrijden.
Als het artikel na 30 dagen na bestelling niet terug is beschouwen wij dat als definitief verkocht en kan er niet meer worden geretourneerd.
Wat is een correcte retour:
- De goederen moeten effectief terug in onze handen zijn! Verlies of diefstal tijdens het retour vervoer naar ons valt buiten onze verantwoordelijkheid.
- Retourneer daarom minstens met traceercode en eventueel ook met verzekering bij zeer dure artikels.
- Binnen de hierboven beschreven tijd !
- Schoenen mogen niet “gebruikt” zijn enkel aangepast !
- Onder “gebruikt” verstaan we duidelijke afslijt sporen op de onder-zool, voetafdruk in de binnenzool en kreuken en typische voetvorm in het bovenleder van de schoen.
- Daarom volgende tips:
- Pas de schoenen aan op een propere en zachte ondergrond!
- Pas de schoenen aan met kousen en/of met droge propere voeten!
- Als de schoen duidelijk zo veel te klein, te smal of te weinig volume biedt dat het moeilijk is deze aan te trekken stop dan meteen deze pogingen en voorkom het uitrekken van de schoen.
- Gebruik een schoenlepel om de schoenen aan te passen.
- De originele (bijhorende) schoenendoos mag niet beschadigd zijn.
- Het etiket met barcode, prijs maat en andere info mag niet verwijderd of beschadig zijn.
- Daarom volgende tips:
- Behoud minstens 30 dagen lang de bijpassende schoenendoos op een veilige droge plaats.
- In geval van retournering pak de doos strak in sterk inpakpapier of plaats de doos in een andere grotere doos. En plak deze verpakking stevig dicht.
- Plak in geen geval post of vervoer documenten en sticker rechtstreeks op de doos !!
Uitzonderingen op het retour en herroepingsrecht
Het retour en herroepingsrecht geld uitzonderlijk niet voor artikelen die specifiek op vraag van de consument werden vervaardigd of onomkeerbaar werden aangepast en dus enkel voor deze betreffende consument bestemt kunnen zijn. (voorbeeld schoenen die speciaal werden aangepast aan specifieke behoeftes van de consument).
Ingeval extreem hoog retourpercentage van een klant:
We behouden ons als winkel het recht om klanten met een extreem hoog retour-percentage hoger dan 75% over de laatste 2 jaar verdere leveringen te weigeren. Deze klanten zullen ingeval van een online bestelling geinformeerd worden dat de bestelling niet geleverd wordt en het aankoopbedrag aanstonds terugbetaald wordt.
Conformiteit en garantie
De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
Preventie Namaak
De ondernemer biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Bij vermeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen via het Meldpunt https://meldpunt.belgie.be/meldpunt.”
Klachten
Mic Schoenen & Fashion verklaard klachten ontvankelijk als die binnen redelijke termijn na aankoop aan ons kenbaar worden gemaakt.
Een klacht over niet conforme levering (maat niet juist, kleur niet juist) moet ons binnen de 14 dagen kenbaar gemaakt worden.
Klachten over verborgen gebreken (fabricagefouten) moeten ons binnen de 50 dagen na levering worden overgemaakt.
Mic Schoenen & Fashion behoudt zich het recht om te oordelen of eventuele schade al dan niet het gevolg is van hetzij slecht fabricaat, hetzij slecht gebruik door de klant hetzij door gewone slijtage.
Mic Schoenen & Fashion archiveert alle e-mail verkeer tussen beide partijen die tot de aankoop hebben geleidt. Bij eventuele geschillen gelden voor alle partijen deze conversaties als bewijs.
Klachten moeten ons per e-mail worden kenbaar gemaakt.
Het product dat voorwerp is van de klacht mag ons worden toegezonden of in de fysieke winkel tijdens de openingsuren worden aangeboden ter controle.
Ingeval een klacht als ontvankelijk wordt beschouwd betaald Mic Schoenen & Fashion ook eventueel gemaakte verzendkosten en retourkosten terug!
Geschillen:
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument is uitsluitend Belgisch recht van toepassing, voor zover het internationaal privaatrecht dit toelaat.
Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen redelijke termijn aan de ondernemer heeft voorgelegd.
Wanneer de ondernemer de tussenkomst aanvraagt zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, zich schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
Persoonsgegevens - Privacy
Mic Schoenen & Fashion archiveert de gegevens van online klanten enkel voor de lopende aankoop en voor eventuele klachten nadien.
De enige gegevens die Mic Schoenen & Fashion van de online klanten bijhoud zijn de e-mail conversaties die tot een aankoop hebben geleid. Verantwoordelijke voor archivering van deze mails is de zaakvoerder
Mic Schoenen & Fashion zal deze gegevens niet gebruiken om de klant opnieuw te benaderen met marketing of reclame.
Mic Schoenen & Fashion verklaart uitdrukkelijk deze gegevens ook niet over te maken aan derden. Zie ook onze privacy policy
Officiële gegevens Mic Schoenen & Fashion
Statutaire naam onderneming : Mic Shoes & Fashion BV.
Commerciële benaming: Mic Schoenen & Fashion
Zaakvoerder: Micheline Dierickx
Ondernemingsnummer : BE0423.129.737
Adres : Kerkstraat 6 – 9220 HAMME
Klantendienst
Men kan zich rechtstreeks wenden tot de zaakvoerder :
Micheline Dierickx op het telefoonnummer: 052 47.76.49
Of mailen naar : info@schoenenmic.be .
Men kan zich ook naar de fysieke winkel begeven tijdens de openingsuren vermeld op de website www.schoenenmic.be.
Opgemaakt te Hamme op 20 apr. 2024